سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران
سایت مهندسین و دانشجویان عمران

سایت مهندسین و دانشجویان عمران

فایلهای کاربردی مهندسی عمران

استانداردهای نقشه کشی ( Check Standarts)

مشخص شدن استانداردهای نقشه کشی و استفاده از این استانداردها توسط کاربران اتوکد، به جهت اشتراک گذاری فایلها اهمیت زیادی دارد. از زمان عرضه شدن  اتوکد 2002  ، کاربران می توانند به آسانی از  تابع جدیدی جهت بررسی مطابقت ترسیمات خود با استانداردها ، استفاده کنند. برای استفاده از این ویژگی کافی است مراحل زیر را انجام دهید

فایلی که حاوی تنظیماتی مانندLayer  ، Dimension Style ، Text Styleو... هست ،باز و یا ایجاد کنید. سپس با استفاده از فرمان SAVEAS فایل را با فرمت DWS ذخیره کنید ، فایل حاوی استانداردهای شما ایجاد شده است .پس از ایجاد فایل  ، شما می توانید بررسی کنید آیا ترسیمات فایل با استانداردها مطابقت دارد یا نه.

فایلی که می خواهید تطابق ترسیمات آن با استانداردها را بررسی کنید باز و مسیر زیر را انتخاب کنید:

Tools/CAD Standarts/Configure

در پنجره ای که باز می شود، فایل DWS حاوی استانداردها را که قبلا ایجاد کردید ، انتخاب  کنید. هنگامی که بر روی دکمه "Check Standarts" کلیک کنید   ، اتوکد دو فایل را مقایسه کرده و تفاوتها را در صورت وجود گزارش می کند.  در این پنجره گزینه های مختلفی ، نظیر :

 اصلاح استاندارد موضوعات

 تغییرات در حال حاضر اعمال نشود و ...

 را می توانید انتخاب کنید.



با استفاده از گزینه Layer Translator در مسیر Tools/CAD Standarts نیز می توانید لایه های فایلتان را با استانداردها مطابقت دهید. این گزینه به ویژه هنگام کار روی فایلهایی که در سیستمهای دیگر اتوکد تهیه شده اند مفید خواهد بود. لایه های این فایل ها را به راحتی می توانید به لایه های استاندارد فایل خود انتقال (Translate) دهید.


 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد